RSS-linkki
Kokousasiat:https://poytakirjat.haapajarvi.fi:443/D10_Haapajarvi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://poytakirjat.haapajarvi.fi:443/D10_Haapajarvi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Yhteistyötoimikunta
Pöytäkirja 25.09.2023/Pykälä 91
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Henkilöstöhallinnon ohjeen päivitys
YHTT 25.09.2023 § 91
188/01.00.00/2023
Henkilöstöhllinnon ohjeen päivitystä on valmisteltu päävastuualueilla henkilöstön kanssa yhteistyössä. Talous- ja hallintojohtaja on koonnut päävastuualueilta tulleet huomiot yhteen sekä stilisoinut henkilöstöhallinnon ohjeen. Päivitetty henkilöstöhallinnon ohje esitellään kokouksessa.
Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132
Päätösehdotus Yhteistyötoimikunta merkitsee päivitetyn henkilöstöhallinnon ohjeen tiedoksi.
Päätös Merkittiin tiedoksi.
Merja Eilola saapui kokoukseen tämän pykälän käsittelyn aikana 15.36.
YHTT 28.08.2023 § 79
Haapajärven henkilöstöhallinnon ohje on hyväksytty kaupunginhallituksessa 2.12.2020 § 258.
Lokakuun 2023 alusta lukien nykyisen Ppky Selänteen talous- ja henkilöstöhallinnon sekä ympäristö- ja rakennuspalvelujen henkilöstö siirtyy Haapajärven henkilökunnaksi.
Selänteen henkilöstöhallinnon ohjeet poikkeavat joiltain osin Haapajärven kaupungin vastaavista ohjeista. Esimerkiksi etätyöohjeet poikkeavat jossain määrin toisistaan. Jotta siirtyminen tapahtuu mahdollisimman sujuvasti, on tärkeää pohtia, miten ohjeita olisi hyvä päivittää näiltä osin. Tarkemmin eroja käydään läpi kokouksessa.
Tällä hetkellä kunta-alalla on yleisenä pyrkimyksenä yhdistää ohjeita siten, että kunnissa on mahdollisimman vähän erilaisia ohjeita ja päätöksiä samaan aihepiiriin liittyen. On siis mahdollista yhdistää esimerkiksi etätyöohje, henkilöstöhallinnon ohje, sairausaikaan liittyvät ohjeet, liukuvan työajan ohje sekä kaikki muut päätökset ja ohjeet, jotka liittyvät henkilöstöhallintoon.
Tämän johdosta on tarpeen päivittää Haapajärven henkilöstöhallinnon ohjeita ja pohtia, miten erilaiset mallit sovitetaan yhteen ja mitkä ohjeet on järkevää yhdistää samaan ohjeeseen. Tässä pohdinnassa on tärkeää, että koko henkilöstö tuo esiin ajatuksiaan sekä huomioitaan henkilöstöhallintoa koskevista ohjeista.
Tavoitteena on, että päivitetty henkilöstöhallinnon ohje hyväksytään kaupunginhallituksessa 3.10.2023. Tällöin aikatauluna päivitystyölle voisi olla seuraava:
vastuualueilla käsittely viikot 35-36
käsittely yhdessä talous- ja hallintojohtajan kanssa viikko 37
talousjohtajan päivitystyö viikko 38
yhteistyötoimikunnan kokous viikko 39
kaupunginhallituksen lista viikko 39
kaupunginhallitus 3.10. (viikko 40)
Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132
Päätösehdotus Merkitään tiedoksi.
Päätös Päätettiin, että päivitystarpeita käsitellään vastuualueilla, työsuojelupäällikön ja -valtuutettujen sekä luottamusmiesten keskuudessa viikon 37 loppuun mennessä. Muutoin aikataulu pysyy ennallaan.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |