Dynasty tietopalvelu Haku RSS Haapajärven kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://poytakirjat.haapajarvi.fi:443/D10_Haapajarvi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://poytakirjat.haapajarvi.fi:443/D10_Haapajarvi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Yhteistyötoimikunta
Pöytäkirja 25.09.2023/Pykälä 91


 

Henkilöstöhallinnon ohjeen päivitys

YHTT 25.09.2023 § 91  

188/01.00.00/2023  

 

 

Henkilöstöhllinnon ohjeen päivitystä on valmisteltu päävastuualueilla henkilöstön kanssa yhteistyössä. Talous- ja hallintojohtaja on koonnut päävastuualueilta tulleet huomiot yhteen sekä stilisoinut henkilöstöhallinnon ohjeen. Päivitetty henkilöstöhallinnon ohje esitellään kokouksessa.

 

 Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132

 

 

Päätösehdotus Yhteistyötoimikunta merkitsee päivitetyn henkilöstöhallinnon ohjeen tiedoksi.

 

Päätös Merkittiin tiedoksi.

Merja Eilola saapui kokoukseen tämän pykälän käsittelyn aikana 15.36.

 

 

 

 

 

 

YHTT 28.08.2023 § 79 

 

 

 

Haapajärven henkilöstöhallinnon ohje on hyväksytty kaupunginhallituksessa 2.12.2020 § 258.

 

Lokakuun 2023 alusta lukien nykyisen Ppky Selänteen talous- ja henkilöstöhallinnon sekä ympäristö- ja rakennuspalvelujen henkilöstö siirtyy Haapajärven henkilökunnaksi.

 

Selänteen henkilöstöhallinnon ohjeet poikkeavat joiltain osin Haapajärven kaupungin vastaavista ohjeista. Esimerkiksi etätyöohjeet poikkeavat jossain määrin toisistaan. Jotta siirtyminen tapahtuu mahdollisimman sujuvasti, on tärkeää pohtia, miten ohjeita olisi hyvä päivittää näiltä osin. Tarkemmin eroja käydään läpi kokouksessa.

 

Tällä hetkellä kunta-alalla on yleisenä pyrkimyksenä yhdistää ohjeita siten, että kunnissa on mahdollisimman vähän erilaisia ohjeita ja päätöksiä samaan aihepiiriin liittyen. On siis mahdollista yhdistää esimerkiksi etätyöohje, henkilöstöhallinnon ohje, sairausaikaan liittyvät ohjeet, liukuvan työajan ohje sekä kaikki muut päätökset ja ohjeet, jotka liittyvät henkilöstöhallintoon.

 

Tämän johdosta on tarpeen päivittää Haapajärven henkilöstöhallinnon ohjeita ja pohtia, miten erilaiset mallit sovitetaan yhteen ja mitkä ohjeet on järkevää yhdistää samaan ohjeeseen. Tässä pohdinnassa on tärkeää, että koko henkilöstö tuo esiin ajatuksiaan sekä huomioitaan henkilöstöhallintoa koskevista ohjeista.

 

Tavoitteena on, että päivitetty henkilöstöhallinnon ohje hyväksytään kaupunginhallituksessa 3.10.2023. Tällöin aikatauluna päivitystyölle voisi olla seuraava:

vastuualueilla käsittely viikot 35-36

käsittely yhdessä talous- ja hallintojohtajan kanssa viikko 37

talousjohtajan päivitystyö viikko 38

yhteistyötoimikunnan kokous viikko 39

kaupunginhallituksen lista viikko 39

kaupunginhallitus 3.10. (viikko 40)

 

 Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132

 

 

Päätösehdotus Merkitään tiedoksi.

 

Päätös Päätettiin, että päivitystarpeita käsitellään vastuualueilla, työsuojelupäällikön ja -valtuutettujen sekä luottamusmiesten keskuudessa viikon 37 loppuun mennessä. Muutoin aikataulu pysyy ennallaan.