RSS-linkki
Kokousasiat:https://poytakirjat.haapajarvi.fi:443/D10_Haapajarvi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://poytakirjat.haapajarvi.fi:443/D10_Haapajarvi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kaupunginhallitus
Pöytäkirja 03.10.2023/Pykälä 220
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Henkilöstöhallinnon ohjeen päivitys
KHALL 03.10.2023 § 220
188/01.00.00/2023
Haapajärven kaupungin henkilöstöhallinnon ohjeet päivitetään osana henkilöstöhallinnon ohjeiden päivitysprojektia. Ohjeiden päivitys on aiheellista paitsi lainsäädännön kehittymisen johdosta myös siksi, että ppky Selänteen toiminta on sote-uudistuksen myötä päättynyt kuluvan vuoden syyskuun lopussa ja henkilöstöä on siirtynyt Haapajärven ja pYhäjärven kaupungeille.
Näihin ohjeisiin on yhdistetty ennen erillisinä ohjeina olleet etätyön ja liukuvan työajan ohjeet sekä liitteisiin henkilöstöohjelma sekä henkilöstön koulutukseen liittyvät periaatteet. Tavoitteena on koota henkilöstöhllintoa ohjaavat ohjeet yhdeksi ohjeeksi.
Liitteenä ohje tulee voimaan takautuvasti 1.10.2023 alkaen.
Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132
Päätösehdotus Kaupunginhallitus hyväksyy liitteenä olevan henkilöstöhallinnon ohjeen. Ohje tulee voimaan 1.10.2023 alkaen.
Päätös Hyväksyttiin.
YHTT 25.09.2023 § 91
Henkilöstöhllinnon ohjeen päivitystä on valmisteltu päävastuualueilla henkilöstön kanssa yhteistyössä. Talous- ja hallintojohtaja on koonnut päävastuualueilta tulleet huomiot yhteen sekä stilisoinut henkilöstöhallinnon ohjeen. Päivitetty henkilöstöhallinnon ohje esitellään kokouksessa.
Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132
Päätösehdotus Yhteistyötoimikunta merkitsee päivitetyn henkilöstöhallinnon ohjeen tiedoksi.
Päätös Merkittiin tiedoksi.
Merja Eilola saapui kokoukseen tämän pykälän käsittelyn aikana 15.36.
YHTT 28.08.2023 § 79
Haapajärven henkilöstöhallinnon ohje on hyväksytty kaupunginhallituksessa 2.12.2020 § 258.
Lokakuun 2023 alusta lukien nykyisen Ppky Selänteen talous- ja henkilöstöhallinnon sekä ympäristö- ja rakennuspalvelujen henkilöstö siirtyy Haapajärven henkilökunnaksi.
Selänteen henkilöstöhallinnon ohjeet poikkeavat joiltain osin Haapajärven kaupungin vastaavista ohjeista. Esimerkiksi etätyöohjeet poikkeavat jossain määrin toisistaan. Jotta siirtyminen tapahtuu mahdollisimman sujuvasti, on tärkeää pohtia, miten ohjeita olisi hyvä päivittää näiltä osin. Tarkemmin eroja käydään läpi kokouksessa.
Tällä hetkellä kunta-alalla on yleisenä pyrkimyksenä yhdistää ohjeita siten, että kunnissa on mahdollisimman vähän erilaisia ohjeita ja päätöksiä samaan aihepiiriin liittyen. On siis mahdollista yhdistää esimerkiksi etätyöohje, henkilöstöhallinnon ohje, sairausaikaan liittyvät ohjeet, liukuvan työajan ohje sekä kaikki muut päätökset ja ohjeet, jotka liittyvät henkilöstöhallintoon.
Tämän johdosta on tarpeen päivittää Haapajärven henkilöstöhallinnon ohjeita ja pohtia, miten erilaiset mallit sovitetaan yhteen ja mitkä ohjeet on järkevää yhdistää samaan ohjeeseen. Tässä pohdinnassa on tärkeää, että koko henkilöstö tuo esiin ajatuksiaan sekä huomioitaan henkilöstöhallintoa koskevista ohjeista.
Tavoitteena on, että päivitetty henkilöstöhallinnon ohje hyväksytään kaupunginhallituksessa 3.10.2023. Tällöin aikatauluna päivitystyölle voisi olla seuraava:
vastuualueilla käsittely viikot 35-36
käsittely yhdessä talous- ja hallintojohtajan kanssa viikko 37
talousjohtajan päivitystyö viikko 38
yhteistyötoimikunnan kokous viikko 39
kaupunginhallituksen lista viikko 39
kaupunginhallitus 3.10. (viikko 40)
Valmistelija: Marianne Ahmaoja 044 4456 132
Päätösehdotus Merkitään tiedoksi.
Päätös Päätettiin, että päivitystarpeita käsitellään vastuualueilla, työsuojelupäällikön ja -valtuutettujen sekä luottamusmiesten keskuudessa viikon 37 loppuun mennessä. Muutoin aikataulu pysyy ennallaan.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |